lørdag 28. januar 2012

Nærmeste millionær jeg kommer?

Assåååå... Bloggen lider! Mest fordi jeg glemmer den litt. Men uansett, ny helg og nye muligheter for å bli kvitt forkjølelsen. Tror den er på skikkelig retrett nå :)

Ny helg og nye muligheter på lotto-kupongen også. Kan jeg noensinne komme nærmere toppgevinsten enn den rekka forrige helg!?... Var til å få hjertet i halsen av.

Ellers må jeg benytte anledningen til å skryte litt av The Voice. Dette programmet har jeg jobbet bittelitt med nå, og det blir vel noe mer fremover. Iallfall når det begynner live! Det har blitt en knallfint underholdningsprogram. Me like!

I dag bakt grovt brytebrød sånn ca fra denne oppskriften på Trines matblogg

(noen meljusteringen måtte til siden jeg ikke hadde alle ingrediensene, og lager hverdagsmat uten hvetemel)

Grovt brytebrød

3 dl melk (varmes)
Ca 150 g havregryn
50 g sesamfrø
50 g solsikkekjerner
50 g gresskarkjerner

(bland dette og la stå i 10-15 min)

Bland i 4 dl vann - lunka - for nå skal 1 pk tørrgjær i.

Ha alt i kjøkkenmaskinen og tilsett følgende:

1 ts salt
200 g sammalt grov rug
100 g siktet rug
250 g siktet speltmel

Kjør i 5-10 min.

Ha alt over i ei langpanne. Bruk olje på fingrene og spre massen utover. Hev i 60 min. Skjær opp med pizzaskjærer. Pensle med vann. Ha på solsikkekjerner og gresskarkjerner. Hev i 45-60 min.

Stek på 200 grader i c a 30 min.

Nam nam.

Får ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar