torsdag 4. august 2011

Prøver nye ting: blomkålris

I det siste har jeg nok en gang skjønt at det kan være smart å begrense karboinntaket selv om man nødvendigvis ikke er helt på slanker'n eller er kasta med på LCHF-bølgen.

De periodene med lite hvete og annen typisk karbomat, så har man da vel følt seg mye bedre? Hm... Jeg kommer aldri til å bli fanatisk på dette området siden jeg ELSKER brødmat, pasta og ris, men det er da veldig interessant å lese om det likevel. Gleder meg veldig til å lære mer av denne boken!

I den anledning ble det mekket blomkålris til den indiske middagsretten i dag. Jeg er veldig fan av blomkål. Kan brukes til alt, og smaker herlig!

Bare kjørt en runde med stavmikser og kokt 3-4 min med litt salt. Mmmm.

Ble et bra tilbehør til denne indiske retten. En litt selvkomponert rett av rester av et Biryani-glass ;)

PS. Skal også sies at jeg har brukt deler av kvelden på å lage skikkelig deilig hvete-foccacia til kalas på fredag.

2 kommentarer:

  1. Ååååh, blomkålris. Gött. Prøv i sushi! Suverent!

    SvarSlett
  2. Oooh, i sushi faktisk! Det må prøves :D

    SvarSlett