lørdag 15. oktober 2011

Ny sofa!

I tre år har vi omtrent ligget oppå hverandre i den lille sofaen, og det siste året har vi hatt Nemo oppå der igjen. Men nå har vi ny sofa! Vel.. brukt. PENT brukt da. Siden den eneste sofaen vi hadde lyst på kostet 22000 så ble det en MYE billigere løsning med brukt versjon. Og vi har jo tross alt en hund som trives i sofaen.....

Sofaen er opprinnelig fra Bolia og er d-e-i-l-i-g. Ps. det er ikke en flekk på puten der. Bare et labbspor etter Nemo som har funnet seg godt til rette.

Jeg har prøvd og feilet noe veldig på kjøkkenet i det siste. Er kjipt å være allergisk mot mandler når man ikke spiser hvete. Mandelmel er noe jeg kunne tenkt jeg å spise gitt. Men kokosmel er en fin ting! Under er en aldri så liten oppskrift på muffins!


FERSKE (vel, eller så ferske som de kan være fra butikken...) blåbær!

Muffins med blåbær el. sjokolade

50 g smør
3 ss rapsolje
Dæsjer med flytende natreen
4 egg
1 1/2 dl kokosmel
1/2 del soyamel
2 ts fiberhusk
0,5 dl sukrinmelis
2 ts bakepulver
1 1/2 ts bakepulver
2,5 dl fløte/melk
Eventuelt 1 pk vaniljesauspulver (det gjorde jeg denne gangen..)

Bland det tørre først. Ha i resten. Putt i valgfritt smakstilsetning (blåbær, sjokolade...) Ha i smurte former. Stek på 200 grader i ca 15 min. Nam nam!

Sjoooookkis! 86 % sjokolade fra Freia

Blåbær!

Ferdigstekt! Hadde nokså fulle former.

Blåbær bak, sjokolade foran. Hvilken skal jeg ta først?!.. Blåbær var best må jeg si :)

1 kommentar:

  1. Hei! synes sofaen ser fin ut. Var på fjellet sammen med Atle og Karin onsdag til torsdag. Da laget jeg lavkarboretten din, men glemte boksen med tomat, men det ble godt likevel (måtte improvisere med litt ekstra krydder og soyasaus). Hadde den på bursdagen min og den ble så godt mottatt at flere har fått oppskrifta! Ellers var Rockheim helt topp, midt i blinken for oss som var unge på 50-60 tallet! Jeg ble så imponert over all teknikken, skjønner ikke hvordan de får det til! Det var koselig å se "Skal vi danse" ikveld.
    Natta! mamma

    SvarSlett